WALL is gegroeid van een muzieklabel dat sterk verbonden was aan de naam Afrojack naar een sterke en onafhankelijke artist development organisatie. WALL is uniek in de entertainment industrie, maar mist de krachtige, internationaal geladen positionering die daarbij past. Een positionering die WALL de volwassenheid geeft om op eigen benen te staan en past bij de vernieuwende visie op het ontwikkelen van talent.
In het kort
- Een volledig merkidentiteit traject waarin we het volledige merk opnieuw hebben opgetuigd en ingevuld.
- Een doorvertaling van de merkidentiteit naar een nieuwe visuele identiteit; een nieuw logo en nieuwe huisstijl.
- We ontwikkelden een opvallende lanceringsvideo voor de social kanalen van WALL, bestaande uit video en animaties rondom de nieuwe visuele identiteit.
- De volledige nieuwe stijl is inclusief merkidentiteit vertaald naar een heldere brand guide die volledig aansluit bij het karakter van WALL Recordings.
Ferdinand LamHead of Creative
“Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de absolute essentie van hun merk. Alleen zo kun je je merk op een juiste en duurzame manier positioneren.”
Ferdinand LamHead of Creative
Een nieuwe merkidentiteit voor WALL Recordings
Om een treffende nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen, moet je terug naar de essentie van je merk. Door te starten met twee uitgebreide merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, werd duidelijk waar WALL Recordings voor staat, welk doel ze dienen en wat de kraakheldere belofte is:
WALL – Guiding creative ambition. Optimizing artist potential.
Een belangrijk naslagwerk dat verder bestaat uit:
- Beschrijving van de merkessentie
- Beschrijving van het merkkarakter
- Beschrijving van de merkstrategie
- Een set van inspirerende kern- en merkwaarden
- Merk archetype: CREATOR
- Een duidelijke Tone-of-voice
Een nieuwe visuele identiteit vastgelegd in een brandguide
De nieuw opgetuigde merkidentiteit (het nieuwe DNA en merkkarakter van WALL), het logo, beeldmerk en de nieuwe huisstijl zijn opgenomen in een volledig nieuwe brandguide. Een document dat van de eerste tot de laatste pagina betekenis geeft aan de nieuwe identiteit van WALL: A true and colorful Creator Brand. Een document dat voor WALL altijd en overal als leidraad dient in de communicatie naar buiten. In kaders, in kleur, in fontgebruik en in tone-of-voice.
Een lanceringsvideo om WALL aan de wereld te presenteren
Met bijna 90.000 volgers, was Instagram hét aangewezen platform om het nieuwe merk WALL aan de wereld te presenteren. Naast de nieuwe visuele identiteit en een brandguide, ontwikkelden we zodoende ook een sterke en opvallende lanceringsvideo voor de socials van WALL. De video laat goed zien hoe het oude beeldmerk transformeert naar het nieuwe kleurrijke logo en maakt direct visueel zichtbaar hoe dit logo het merk WALL Recordings op vernieuwende wijze representeert.
Bekijk de lanceringsvideo op het Instagram account van WALL Recordings.