Voorma en Walch Makelaars in het Gooi is ervan overtuigd dat de rol van makelaar veel verder gaat dan het aan- en verkopen van woningen. Als ‘trusted partner’ op het gebied van mooi en gelukkig wonen, gaat het vooral om adviseren en verbinden. De jarenlange ervaring en grote lokale expertise zorgen ervoor dat Voorma en Walch zonder twijfel de go-to-partner is als het gaat om het verkrijgen van deskundig woonadvies in Het Gooi. Aan Sumedia de vraag om een modern en vernieuwd platform neer te zetten dat recht doet aan de status van Voorma en Walch en tegelijkertijd alle handvatten biedt om de komende jaren verder te innoveren.
In het kort
- Een volledig merkidentiteit traject waarin we het merk Voorma en Walch opnieuw hebben neergezet.
- Een doorvertaling van de merkidentiteit naar een concept webdesign met alle pagina’s verwerkt in een prototype.
- Een nieuwe website die het DNA van Voorma en Walch en de grote lokale aanwezigheid recht aan doen.
- De website is voorzien van een veelvoud aan (subtiele) animaties en visuele uitingen zonder verlies van performance.
Ferdinand LamHead of Creative
“Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de essentie van de organisatie en het merk. Waar staan we voor en waar willen we naartoe? Een onmisbare basis voor een juiste en duurzame positionering.”
Ferdinand LamHead of Creative
Een nieuwe merkidentiteit als context voor innovatie
Voorma en Walch Makelaars in het Gooi wil graag vooruit. Connecten met de nieuwe generatie en partners de vrijheid geven om zaken te regelen zoals zij dat willen. Maar om afkomst en essentie van de organisatie in die vernieuwing niet uit het oog te verliezen, hebben we de merkidentiteit van Voorma en Walch opnieuw neergezet. Volledig uitgewerkt in een nieuw merkidentiteit document dat sturing en context geeft aan de innovaties die het kantoor de dienstverlening wil implementeren.
Van merkidentiteit en user flows naar volwaardig prototype
Op basis van het nieuwe merkidentiteit document en het zorgvuldig uitwerken van user flows en user stories, zijn eerst de wireframes uitgetekend en zijn vervolgens alle pagina’s uitgewerkt in een volwaardig prototype.
Het concept design viel direct in de smaak. Rustig en chique, maar vooral een krachtige visuele uitwerking van het stevige merk DNA van Voorma en Walch en de veelzijdigheid van wonen in Het Gooi. Met subtiele animaties die de luxe en welvaart van wonen in Het Gooi niet bombastisch op je scherm gooien, maar juist op verfijnde en gedetailleerde wijze het juiste gevoel weten over te brengen.
Een trusted partner voor klanten, óók digitaal
Waar veel kantoren hebben geïnvesteerd in het efficiënter maken van hun dienstverlening, is Voorma & Walch geen seconde afgeweken van het hoge serviceniveau. En ondanks dat er veel gedigitaliseerd wordt, mag dat nooit betekenen dat het gehaast en onpersoonlijk wordt.
Een mooie uitdaging om de tools en koppelingen op de nieuwe website in te richten als verlengstuk van de kenmerkende, servicegerichte werkwijze van Voorma en Walch. Zo is er een waardig podium voor het exclusieve woningaanbod en de 6 vestigingen. De intuïtieve API-koppelingen met o.a. RealWorks maken het mogelijk om tijdrovende processen aan de achterkant te automatiseren. Zo houden de makelaars meer tijd over om trusted partner te zijn én te blijven.