Het uitzonderlijke werk van Marc Poldermans kenmerkt zich door stijlvolle, oversized items die worden ingezet als interieur statement. Het draait om opvallen, met een combinatie van sierlijke vormen en ruwe objecten. Waar het werk van Poldermans inmiddels internationaal befaamd is, worstelde de kunstenaar zelf vooral met zijn eigen presentatie. Zijn bedrijf, zijn merk, dat onder de naam Aangenaam XL kunstobjecten op de markt brengt, was zowel qua identiteit als qua beeldmerk hard toe aan een rebranding. 

In het kort


  • Nieuwe merkidentiteit met nieuwe kernwaarden, een nieuwe positionering en een nieuwe naam: POLDR.
  • Een nieuw logo en een volledig nieuwe huisstijl is gebaseerd op het iconische werk van Poldermans en vastgelegd in een officiële brandguide. 
  • De rebranding van POLDR is door Marc Poldermans zelf gepresenteerd tijdens Maison et Objet in Parijs. 
  • Naast de rebranding is een stijlvol e-commerce platform ontwikkeld. Dit is een ‘Next Chapter’, zoals de kunstenaar het zelf op zijn website aankondigt. 
DSC00950

Ferdinand LamLead Creative

Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de absolute essentie van hun merk. Alleen zo kun je je merk op een juiste en duurzame manier positioneren.”

Ferdinand LamLead Creative

Een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe merknaam

Om de kunstenaar en zijn merk opnieuw te positioneren, zijn we samen teruggegaan naar de essentie van het merk Marc Poldermans. Na twee uitgebreide merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, was het evident dat er een nieuwe merknaam moest komen. POLDR. 

Een naam die het karakter van de artiest vertegenwoordigt, een naam die met trots als beeldmerk in het werk kan worden gegraveerd én een naam waarmee Poldermans op de meest prestigieuze exposities voor de dag kan komen. 

 

 

Expertises ( 5 )

seizoensgebonden consumentenbehoeften
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Pegasus | Sumedia
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991

Een nieuw beeldmerk gebaseerd op het werk van de kunstenaar

Bij de creatie van het nieuwe logo stond de naamswijziging centraal. Het beeldmerk moest als merknaam een krachtig statement maken wanneer het op producten of andere uitingen geplaatst zou worden en tegelijkertijd het werk van Marc Poldermans op abstractie wijze vertegenwoordigen. 

Om tot het logo te komen dat er nu staat, hebben veel gekeken naar het werk van de kunstenaar. Zijn sierlijke, maar soms ook ruwe werk heeft een bijzonder verrassend effect, omdat Marc Poldermans altijd buiten de kaders denkt tijdens een ontwerpproces. Dit hebben we terug laten komen in het woordmerk POLDR, door te spelen met stokdiktes, letterspacing, lowercase, uppercase, schreef en schreefloos. 

Het bijbehorende concept geeft extra kracht aan het ontwerpproces: 

POLDR. Escaping the ordinary, escaping the borders.  

Presentatie rebranding met animatie op Maison et Objet

Het krachtige nieuw beeldmerk en nieuwe concept dat naar grote tevredenheid van de kunstenaar zelf zijn opgeleverd, verdienen een passende introductie aan de wereld. Dus toen Marc Poldermans in september exposeerde tijdens Maison et Objet in Parijs, waar dagelijks ruim 60.000 bezoekers aanwezig zijn, mocht de hele kunstwereld het weten: Aangenaam XL is vanaf nu POLDR. Met een fraaie lanceringsvideo op Instagram kon Marc Poldermans zijn nieuwe merknaam op passende wijze presenteren. 

Bekijk hier de lanceringsvideo op het Instagram account van POLDR.  

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

DSC06390-Enhanced-NR
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

DSC06390-Enhanced-NR
Lisanne

Sales


"*" indicates required fields