OCS+ bouwt iedere dag aan inspirerende en toekomstbestendige werkomgevingen voor vooruitstrevende organisaties door het hele land. Van Microsoft en VodafoneZiggo tot ProRail en de Universiteit van Amsterdam. Omdat OCS+ gelooft dat een comfortabele en functionele werkomgeving bijdraagt aan het werkgeluk van medewerkers en een van de belangrijkste factoren is bij het aantrekken van nieuwe mensen. Een krachtige propositie die de mensen achter OCS+ graag ook op inspirerende wijze op een nieuwe website wilden communiceren.
In het kort
- Een volledig merkidentiteit traject waarin we het merk OCS+ opnieuw hebben neergezet.
- Gevolgd door een digitale rebranding, vastgelegd in een professionele brandguide waarmee OCS+ alle kaders m.b.t. de digitale communicatie in één compact document heeft.
- Een eigentijdse nieuwe website die naadloos past bij een design gedreven organisatie, met on-page storytelling, een verfijnd grafisch lijnenspel en elegante webanimaties.
- Een website met een een focus op functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid, dankzij volledig uitgewerkte user flows en user stories in de conceptfase.
Ferdinand LamHead of Creative
”OCS+ is een echt Explorer merk. Continu op ontdekkingsreis naar een betere wereld voor haar klanten. Een wereld waarin medewerkers zich intens verbonden voelen met hun werkomgeving, waardoor ze het maximale uit zichzelf en de organisatie halen.”
Ferdinand LamHead of Creative
De digitale rebranding van een Explorer merk
Om een stevig fundament neer te zetten voor het nieuwe webdesign en de digitale rebranding van OCS+, zijn we samen met de opdrachtgever teruggegaan naar de essentie van het merk OCS+. Na twee merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, weet OCS+ waar het voor staat en wat de essentie is van het merk.
- Een merkidentiteit document bestaat verder uit:
- Beschrijving van de merkstrategie
- Een set van inspirerende kern- en merkwaarden
- Beschrijving van het merk archetype: EXPLORER
- Een duidelijke Tone-of-voice
Een integrale methodiek om de business van OCS+ laten groeien
Als business development agency zetten we al onze digitale disciplines in om opdrachtgevers te laten groeien. Onze integrale methodiek, waarbij we strategie, marketing, design en development in de juiste volgorde aanhaken, stelt ons in staat razendsnel campagnes te lanceren en uitdagende doelstellingen te behalen.
De voortgang, werkzaamheden en resultaten van de verschillende digitale kanalen van OCS+ worden gevisualiseerd en gemonitord in een Google Dashboard en zijn zo voor de opdrachtgever realtime inzichtelijk.
Vloeiende customer journeys op basis van user flows en user stories.
De nieuwe OCS+ website leeft. De krachtige storytelling gekoppeld aan een grote verscheidenheid in subtiele animaties en moderne webtechnologieën dagen je continu uit om verder te kijken. Een vloeiende customer journey die al in de conceptfase volledig is uitgedacht door het uitwerken van user flows en user stories.
Mooie features die verder gerealiseerd zijn:
- Een multifunctioneel CMS met volledige vrijheid voor de opdrachtgever.
- Razendsnel landingspagina’s bouwen door de realisatie van flexibele contentblokken.
- De website wordt volledig doorgemeten met Google Tag Manager, waardoor we op basis van gebruikersdata voortdurend kunnen optimaliseren.
- Multisite voor meertalige oplevering.