De vraag

Een blogplatform met een vernieuwde uitstraling en nieuwe, innovatieve functionaliteiten

Vier jaar nadat we voor de eerste keer de blog voor KLM hadden ontwikkeld, was het tijd voor een upgrade. KLM vroeg ons om een nieuw blogplatform te ontwikkelen met een vernieuwde uitstraling en nieuwe, innovatieve functionaliteiten.

De uitdaging

Reizen is meer dan alleen aan boord stappen

Dat het blog veel traffic aan moet kunnen spreekt voor zich. De grootste uitdaging is de creatieve uitdaging: het overbrengen van een beleving. 

De blog van KLM moet (potentiële) reizigers inspireren. Heb je al geboekt? Dan begint je reis hier. Wil je op vakantie maar weet je niet waar naartoe? De blog helpt! Met informatie over de nieuwste reisbestemmingen, tips en kijkjes achter de schermen, is de blog een grote inspiratiebron. 

Rubrieken als ‘Behind the scenes’, ‘Destinations’ en ‘History’ laten zien dat reizen veel meer is dan alleen aan boord stappen.

De uitvoering

De wereld aan je voeten

Op de blog begint je reis al na het boeken van je ticket. Want hier zet je alvast de eerste stappen in het land van je bestemming. Je leest hier alles over de cultuur en eetgebruiken, je ontdekt alvast de leukste hotspots en must-sees en je leert hoe je het beste van A naar B komt.
Met een persoonlijk profiel krijg je content op maat en maak je een eigen leeslijst van artikelen. Zo begint je reis al voordat je aan boord bent!
De Daylight mode en Night mode zorgen voor een fijne leeservaring.

Het resultaat

Klaar voor vertrek

De nieuwe blog van KLM is een interactief platform geworden dat reizigers inspireert en motiveert om hun horizon te verbreden. Waar wil jij naartoe?

Sumedia is zeer klantgericht en perfect in staat om strategisch en creatief mee te denken in het gehele proces.

Kim Lammertse
KLM Royal Dutch Airlines

Laten we iets moois maken samen

Veel informatie roept vragen op, of zet je juist in beweging. Neem contact met ons op! We bespreken graag wat we voor jouw merk of organisatie kunnen betekenen.

Neem contact op