Kids Vakantiegids is het grootste vakantieplatform voor families in Nederland. Het team verzamelt iedere dag het meest kindvriendelijke aanbod van honderden touroperators met als doel om gezinnen te helpen bij het vinden van de best passende familievakantie. Als affiliate platform integreert de website vakanties vanuit andere organisaties op het eigen platform. Zo hoeven gezinnen zelf niet te zoeken bij de verschillende aanbieders, maar hebben ze één overzichtelijk platform met de best beoordeelde familievakanties. Om het platform extra status en autoriteit te geven, reikt Kids Vakantiegids jaarlijks de Kids Vakantiegids Awards uit. Een casebeschrijving over de volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids en de bouw van het grootste affiliate vakantieplatform voor families in Nederland.
In het kort
- Volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids (nieuw logo, nieuw beeldmerk en nieuwe huisstijl) als basis voor de realisatie van het nieuwe platform.
- Vastgelegd in een professionele brandguide, waarmee Kids Vakantiegids alle kaders m.b.t. de communicatie en visuele identiteit in één compact document heeft.
- Het nieuwe webdesign is volledig uitgewerkt in een prototype, waarna het ontwerp is onderworpen aan meerdere kritische user tests.
- Een innovatief performance platform geoptimaliseerd voor organische vindbaarheid met een professioneel dashboard dat data verzamelt en inzichtelijk maakt.
Lars GroenewaldDesigner
“Een brandguide is een beknopt document waarin alle regels en afspraken rondom het gebruik van een merk (in woord én beeld) staan omschreven.”
Lars GroenewaldDesigner
Volledige rebranding van het merk Kids Vakantiegids
Bij Kids Vakantiegids begrijpen ze goed dat een nieuwe positionering en nieuwe merkbelofte start met een grondige rebranding. Een frisse nieuwe visuele identiteit waarmee Kids Vakantiegids nóg beter aansluit bij de verwachtingen van de doelgroep en een sterke basis heeft voor een nieuw platform. De volledige rebranding is vastgelegd in een professionele brandguide waar het platform altijd op kan terugvallen als het gaat over de merkcommunicatie naar buiten.
De rebranding van Kids Vakantiegids bestaat uit:
- Een nieuw logo
- Een nieuw beeldmerk
- Een nieuwe huisstijl (kleuren, vormen en lettertypen)
Een volwaardig prototype om user tests uit te voeren
Op basis van de nieuwe visuele identiteit én uitgebreide analyse van de doelgroep en de gebruikersbehoeften, zijn we gestart met het uittekenen van de eerste wireframes. Om het nieuwe platform al in de conceptfase te kunnen toetsen bij de doelgroep, zijn alle pagina’s uitgewerkt in een volwaardig prototype. Een prototype is een volledig uitgewerkte visuele weergave, waarin het webdesign, de animaties én de functionaliteiten reeds zichtbaar zijn.
Gebruikers krijgen met een prototype een realistisch beeld van het uiteindelijke eindresultaat en kunnen zo waardevolle feedback geven over de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.
Een datagedreven platform om relevant te zijn én te blijven
De missie van Kids Vakantiegids was vanaf het eerste moment duidelijk: het grootste affiliate platform in de reisbranche worden voor familievakanties. Een missie die alleen kon worden nagestreefd met de realisatie van een multifunctioneel reisplatform. Een overzichtelijke omgeving met slimme functionaliteiten die de gebruiker direct voorziet van de juiste informatie.
Enkele mooie features die gerealiseerd zijn:
- Een volledig ingebouwde review module.
- Het platform is volledig meetbaar gemaakt om bezoekersgedrag te verzamelen.
- Deze data wordt automatisch in een dashboard gevisualiseerd.
- Alle pagina’s zijn (technisch) geoptimaliseerd voor SEO.
- Een flexibel CMS waarmee Kids Vakantiegids de volledige regie over alle content op het platform heeft.
Kortom: een platform dat de handvatten biedt om de grootste aanbieder van familiereizen te zijn én te blijven.