De vraag

Een platform die hoge bezoekersaantallen aankan en bezoekers doorstuurt naar de tickets

Het zal niemand ontgaan zijn: de Formule 1 komt naar Nederland! Dutch GP zocht een online partner die een website kon bouwen. Niet zomaar een website, maar een platform waar de bezoekers snel doorgeleid worden naar de tickets. Een website die de hoge bezoekersaantallen moeiteloos aankan, die internationale bezoekers van alle leeftijden aanspreekt en natuurlijk de ultieme Formule 1-beleving overbrengt.

Er waren maar liefst 1 miljoen belangstellenden voor de Dutch GP op 3 mei 2020. Op het circuit is plek voor 105.000 fans. Conclusie: Het gaat stormlopen. Hoe zorg je dat tijdens de ultieme piekmomenten, de gebruikerservaring optimaal blijft?

 

De uitvoering

Een design dat iedereen aanspreekt

Iedereen, want de doelgroep van de GP is ‘iedereen’. Daarom hebben we gekozen voor een functioneel ontwerp met duidelijke structuren en herkenbare patronen op het gebied van UX. Bij het ontwikkelen van het design is gekeken naar wat de doelgroep het belangrijkst vindt: reserveren van de tickets, de Q&A, het circuit en het laatste nieuws.

Het resultaat

80.000 bezoekers tegelijk de optimale gebruikerservaring bieden

Behalve een goed design, moet de website ook beschermd zijn tegen hackers en moet deze (inkoppertje) snel zijn. Daarom hebben we een statische website gebouwd. Bij een statische website wordt er veel minder ingeladen waardoor de load lager is en de website dus veel sneller is, ook tijdens de piekmomenten.

We hebben er een omgeving tussengezet waar wel een CMS in zit. Hier worden de aanpassingen gedaan, zodra deze klaar zijn worden de wijzigingen gepusht naar de url. Door deze techniek is de website supersnel, bijna net zo snel als de nieuwe Honda motor van Max zelf 😉

De extra lap

Wie kan de Formule 1-ervaring nou nog beter overbrengen dan Max Verstappen himself? Daarom geeft onze raceheld van eigen bodem een uniek inkijkje in het circuit vanuit zijn eigen Formule 1-auto. 

De ontwikkelingen van de website staan nooit stil. In de aanloop naar de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020 blijven we de website continu verbeteren en ontwikkelen in nauwe samenwerking met Dutch GP.

Red Bull geeft Max vleugels, wij geven de website vleugels

En daar zijn we supertrots op!

Laten we iets moois maken samen

Veel informatie roept vragen op, of zet je juist in beweging. Neem contact met ons op! We bespreken graag wat we voor jouw merk of organisatie kunnen betekenen.

Neem contact op