Drieklomp Makelaars & Rentmeesters is al decennia lang een gerenommeerde, zo niet dé gerenommeerde naam als het gaat om bijzonder wonen in het exclusieve segment. Van luxueuze villa’s tot prachtige landhuizen en riante paardenhouderijen. En daar wil iedereen graag bij horen. De makelaars dragen met trots de naam Drieklomp en verkopers scheppen op als hun bij Drieklomp in de etalage staat. Dat niet alles gebaseerd is op status en glorie, bleek wel toen Drieklomp de wens voor een vernieuwende makelaarswebsite met alle mogelijke slimme automatiseringen bij ons neerlegde.
In het kort
- Een volledig merkidentiteit traject waarin we het volledige merk Drieklomp opnieuw hebben opgetuigd en ingevuld.
- Een doorvertaling van de merkidentiteit naar een concept webdesign met alle pagina’s verwerkt in een prototype.
- Een nieuwe website die direct het gevoel van exclusiviteit, luxe en zorg communiceert en beschikt over diverse slimme API-koppelingen.
- De website is voorzien van een veelvoud aan (subtiele) animaties en visuele uitingen zonder verlies van performance.
Ferdinand LamHead of Creative
“Waarom een nieuwe merkidentiteit? De merkidentiteit brengt organisaties terug naar de absolute essentie van hun merk. Alleen zo kun je je merk op een juiste en duurzame manier positioneren.”
Ferdinand LamHead of Creative
Terug naar de essentie van het merk Drieklomp
Om Drieklomp Makelaars & Rentmeesters opnieuw te positioneren en een sterke basis te ontwikkelen voor de nieuwe visuele identiteit en het nieuwe webdesign, zijn we samen met een delegatie van de opdrachtgever teruggegaan naar de essentie van het merk Drieklomp. Na twee uitgebreide merkidentiteit sessies en het uitwerken van een volledig nieuwe merkidentiteit document, staat zwart op wit waar Drieklomp Makelaars & Rentmeesters voor staat en welk doel ze dienen.
Een merkidentiteit document bestaat verder uit:
- Beschrijving van de merkessentie
- Beschrijving van het merkkarakter
- Beschrijving van de merkstrategie
- Een set van inspirerende kern- en merkwaarden
- Merk archetype: HERO
- Een duidelijke Tone-of-voice
Een prototype met uitwerking van alle pagina’s en functionaliteiten
Op basis van het nieuwe merkidentiteit document, de uitgewerkte user flows en user stories, zijn de eerste wireframes van de nieuwe website op papier gezet. Bij het visualiseren van de structuur en pagina’s is bewust gekozen voor een diep donkergroene kleurstelling. Een kleur die haarfijn past bij de merkkarakter van Drieklomp en waarmee direct een gevoel van exclusiviteit, luxe en totale zorg gecommuniceerd wordt.
Om de nauw betrokken opdrachtgever mee te nemen in alle gemaakte keuzes, zijn alle pagina’s eerst uitgewerkt in een prototype.
Slimme koppelingen voor automatisering en leadgeneratie
In het prototype waren alle functionaliteiten en webanimaties voor Drieklomp reeds zichtbaar. Maar de echte intelligentie en automatisering is in de developmentfase geïntegreerd. Zo zorgt de slimme zoekfunctie ervoor dat je altijd binnen een enkele kliks zoekt wat je vindt en maken de intuïtieve API-koppelingen met o.a. RealWorks het mogelijk om woningaanbod, agenda’s en dossiers automatisch te koppelen en nieuwe leads direct op te volgen.
Door de website zo ‘lean’ mogelijk te bouwen (lees: zo min mogelijk data te verwerken), is het mogelijk een veelvoud aan animaties en schermvullend beeldmateriaal toe te passen, zonder enig verlies van performance.