DLP Capital helpt investeerders om een maximaal rendement te halen uit hun beleggingen. DLP heeft een aantal grote fondsen opgezet (hoofdzakelijk gericht op vastgoed) waarmee het bedrijf bovendien maatschappelijk impact kan maken. Omdat de ambities van het Amerikaanse bedrijf hoger reiken dan de hoogste berg – en de bestaande huisstijl en versnipperde propositie niet langer matchten met de manier waarop DLP Capital zich aan invloedrijke investeerders wil presenteren, ging het merk DLP Capital volledig op de schop. Een casebeschrijving over een nieuwe benchmark in de investment industrie en de keuze voor een Nederlands bureau boven gerenommeerde digital agencies uit New York.
In het kort
- Door onze ruime ervaring met investeringsmaatschappijen en vernieuwende opvattingen over digital design, werden we verkozen boven gerenommeerde agencies in New York.
- Een volwaardige rebranding (inclusief brandguide) waarmee DLP Capital alle kaders voor een consistente merkcommunicatie in één compact document heeft.
- Een stevig investors platform dat 6 verschillende websites op intuïtieve wijze heeft samengevoegd tot één centrale marketplace.
- Een website met een een focus op functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid, dankzij volledig uitgewerkte user flows, user stories en wireframes in de conceptfase.
Jesse de HaardtData-analist
”De navigatiestructuur van je website laat in één overzicht zien welke pagina’s en informatie je website bevat. Door een duidelijke hiërarchie toe te passen, creëer je logica en gebruiksgemak voor de gebruiker. ”
Jesse de HaardtData-analist
Een nieuwe propositie en visuele identiteit voor DLP Capital
De professionals van DLP Capital begrijpen goed dat een sterk investors platform vraagt om een betrouwbare merkpropositie en consistente merkcommunicatie. Om die hoge standaard zowel online als offline te kunnen waarborgen, hebben we samen met de opdrachtgever een volledig rebranding traject doorlopen.
Een traject dat bestond uit een beknopt merkidentiteit traject en de vertaling naar een nieuw logo, nieuw beeldmerk en nieuwe visuele identiteit (o.a. kleuren, vormen en lettertypen). Vastgelegd in een professionele brandguide, waarin alle regels en afspraken rondom het gebruik van een merk (in woord én beeld) helder staan omschreven.
Vloeiende customer journeys op basis van user flows en user stories
De nieuw ontwikkelde (visuele) identiteit komt in iedere pagina op de nieuwe website terug. Door de vernieuwende positionering, de focus op community building én door DLP Capital als zakelijke investeringsmaatschappij een persoonlijk gezicht te geven, zet het bedrijf écht een nieuwe standaard in de investeringsbranche.
Mooie features die verder gerealiseerd zijn:
- Een internationaal bekend CMS met volledige regie over content voor de opdrachtgever.
- De mogelijkheid eenvoudig zelf pagina’s te bouwen met flexibele contentblokken.
- Optimale meetbaarheid door de hele website dankzij Google Tag Manager.
- Realtime monitoring en visualisatie van website data in een gebruiksvriendelijk Google Dashboard.