In Nederland kampt 1 op de 7 kinderen met overgewicht. Maar internationaal is dat probleem nog veel groter. Bovendien zien we dat als kinderen eenmaal te zwaar zijn, ze daar bijna niet meer vanaf komen. Voorkomen is dus beter dan genezen. En laat dat nou precies de missie van BEAR zijn: gezonde voeding voor alle kinderen op de wereld. Samen creëerden we een wereldwijd platform dat kinderen ‘spelenderwijs’ overtuigt dat de gezonde tussendoortjes van BEAR leuk én lekker zijn.
In het kort
- We realiseerden een internationaal platform dat in 15 landen wereldwijd de missie van BEAR en Nakd op krachtige wijze verspreidt.
- De volledige branding van het merk BEAR en het product BEAR Fruit Rolls, ondersteund met tientallen kindvriendelijke animaties.
- Middels gamification willen we kinderen activeren en stimuleren de BEAR-kaartjes te verzamelen en meer gezonde snacks te consumeren.
- Een slimme en toegankelijke website die volledig compliant is aan de WCAG en óók toegankelijk is voor blinden en slechtzienden.
Aart AalbersLead Back-end Development
Gamification is het toepassen van speltechnieken in een niet-spel omgeving. Een bijzonder krachtig middel om menselijk gedrag (en in het bijzonder het gedrag van kinderen) op een positieve manier te beïnvloeden.
Aart AalbersLead Back-end Development
Gamification – Verzamel alle kaartjes en reis de wereld rond
Hoe krijg je kinderen aan een gezonde snack? Welke strategie pas je toe? En welk statement maak je als merk? De BEAR verzamelkaartjes gebruiken gamification om kinderen te stimuleren meer gezonde snacks te consumeren. De speelkaartjes zitten verstopt in iedere verpakking en zijn voorzien van leuke feitjes over de natuur, de wereld en het dierenrijk.
Daarbij hebben we de echte trigger om meer kaartjes te willen hebben op de website geplaatst. Daar krijg je een sneak preview van alle 80 kaartjes en word je uitgedaagd samen met BEAR de wereld rond te reizen. Middels subtiele animaties, geperfectioneerd met GSAP van JavaScript en de Intersection Observer API (techniek waarbij de animaties o.b.v. scrollgedrag instarten), wordt het spelelement extra kracht bijgezet.
Een multisite met taalswitch voor snelle verspreiding
Omdat de missie van BEAR landsgrenzen overschrijdt, moest het platform gemakkelijk in een nieuw land en in een nieuwe taal uitgerold kunnen worden. Want hoe groter de BEAR alliantie, hoe sneller de BEAR missie bereikt is: gezonde voeding voor alle kinderen op de wereld.
Door het ontwikkelen van een multisite met taalswitch (één CMS voor meerdere url’s) kan de website razendsnel voor een nieuw land worden uitgerold en met nieuwe content worden gevuld. Door de ontwikkeling van de GEO IP functionaliteit navigeren gebruikers bovendien direct naar de website in de juiste taal.
Een merkgeladen website met mondiale impact
Een belangrijke doelstelling voor BEAR was bouwen aan het merk BEAR, het vergroten van de naamsbekendheid en een gebruiksvriendelijke website die visueel aantrekkelijk is voor ouders en kinderen. De nieuwe website en branding zijn eigentijds en kindvriendelijk en zijn wereldwijd met veel enthousiasme ontvangen.
Enkele bijzondere features die we verder hebben ontwikkeld zijn:
- 15 animaties die de merkidentiteit van BEAR versterken.
- Accessibility – de website is volledig compliant aan de WCAG (A, AA & AAA) en dus ook toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Dit was een eis vanuit de Amerikaanse markt.
- Buy now – een directe online koopmogelijkheid in de webshop van aangesloten retailers. Zo hoef je niet per se de deur uit om BEAR te kunnen kopen.