Vijfhart is klaar voor de toekomst

Opdrachtgever

Vijfhart

Geleverde service
Content strategy
UI/UX Design
Software development
Visual & graphics
Vijfhart

Het doel

Met een aanbod van meer dan 1000 opleidingen is Vijfhart één van de grootste IT-opleiders in Nederland. Vijfhart weet als geen ander dat de IT-branche er één is die continu in ontwikkeling is. Stilstaan is achteruitgaan, daarom de wens: een nieuwe positionering, een nieuwe website en een betere online zichtbaarheid. En daar kwamen wij bij kijken.

Vijfhart

De uitdaging

Een van de uitdagingen binnen dit project zat hem in het interne CRM-systeem waarmee al jaren wordt gewerkt. Dit CRM-systeem is de kracht van de organisatie en mocht absoluut niet ten ondergaan aan de nieuwe website. Ons doel was daarom om een website te bouwen met de nieuwste technologieën en applicaties, maar die ook kan samenwerken met het huidige interne systeem van onze klant. En dat is gelukt!

In vier sprints van twee weken zorgden we voor een volledige rebranding van het merk, een nieuwe website en de totale communicatie rondom deze veranderingen.

vijfhart1
vijfhart3
Vijfhart

Deliver, test, improve, repeat

De nieuwe website stond live, de rebranding hebben we doorgevoerd en de communicatie omtrent de veranderingen verliep vlekkeloos. Tijd voor de volgende stap: het testen van het gedrag van de bezoekers op de nieuwe website met tools zoals Hotjar en Google Analytics.

Aan de hand van deze analyses formuleerden we concrete en pragmatische verbeterpunten voor een vijfde sprint die in het teken stond van de klant: “Wat valt er op aan vijfhart 2.0 en hoe kunnen we het nog nóg beter maken”. We verbeterden de zoekfunctie op de website, zorgden voor een optimale laadsnelheid van zowel de mobiele- als de desktopversie en voerden nog een aantal conversieoptimalisatie-punten door.

Vijfhart

Het resultaat

Een website die klaar is voor de toekomst, kan communiceren met het interne CRM-systeem van de opdrachtgever en waar klanten een optimaal gebruiksgemak ervaren. En dit is niet het einde van onze samenwerkingen met Vijfhart; maandelijks analyseren we het bezoekersgedrag, de conversies en de resultaten van marketingactiviteiten door middel van Google Analytics, Google Tag Manager, SEMrush en Hotjar.

Om de effectiviteit van onze inspanningen te meten, bespreken we maandelijks de voortgang. Dit aan de hand van de van tevoren afgesproken KPI’s. Ook wordt de afgelopen periode geëvalueerd. Dit alles om altijd het beste resultaat te kunnen blijven behalen.

Strategisch partnerschap

Marketing automation

Wat twee jaar geleden startte als een samenwerking is inmiddels uitgegroeid tot een strategisch partnerschap. Een partnerschap dat ook voor de komende jaren bol staat van de ambitieuze plannen. Sneak peak: wij blijven in ieder geval vol inzetten op marketing automation middels Hubspot, waar we officieel partner van zijn.

Marketing automation

Wat twee jaar geleden startte als een samenwerking is inmiddels uitgegroeid tot een strategisch partnerschap. Een partnerschap dat ook voor de komende jaren bol staat van de ambitieuze plannen. Sneak peak: wij blijven in ieder geval vol inzetten op marketing automation middels Hubspot, waar we officieel partner van zijn.

Marketing automation

Wat twee jaar geleden startte als een samenwerking is inmiddels uitgegroeid tot een strategisch partnerschap. Een partnerschap dat ook voor de komende jaren bol staat van de ambitieuze plannen. Sneak peak: wij blijven in ieder geval vol inzetten op marketing automation middels Hubspot, waar we officieel partner van zijn.

vijfhart4

Geïnspireerd geraakt?

We onderzoeken graag wat wij voor jouw merk kunnen doen.

Even kletsen
026 302 0023

Meer informatie?

Arthur van Sadelhoff
Product Owner arthur@sumedia.nl