KLM Royal Dutch Airlines

Opdrachtgever

KLM Royal Dutch Airlines

Geleverde service
Content strategy
UI/UX Design
Software development
Visual & graphics
KLM Royal Dutch Airlines

Ready for take-off?

Wij wel, toen KLM ons voor de tweede keer op rij vroeg om het blog te ontwikkelen. Het eerste blog was na vier jaar toe aan vernieuwing en nieuwe functionaliteiten. Onze handen jeukten om aan deze klus te beginnen.

KLM Royal Dutch Airlines

Streven naar hoge hoogte

Als je weet dat miljoenen lezers van over de hele wereld het blog van KLM bezoeken, dan wil je een skyhigh resultaat neerzetten. De lat lag dus lekker hoog.

Het doel van het blog: de bezoeker inspireren. Met informatie over de nieuwste reisbestemmingen, tips, kijkjes achter de schermen en do’s and don’ts, is het blog een grote inspiratiebron voor (potentiële) reiziger. Rubrieken als ‘Behind the scenes’, ‘Traveling The World’ en ‘Lifestyle’ laten zien dat reizen veel meer is dan alleen aan boord stappen. En dat is dan ook meteen waar voor ons de creatieve uitdaging lag: het overbrengen van een beleving.

Four, oh four
Looks like you’re lost?

This page got lost, sorry for the inconvenience

Fly back to home
Astronaut Speech bubble
People
iMac
KLM Royal Dutch Airlines

Special effects die de website laten leven

Dat het blog veel traffic aan moet kunnen spreekt voor zich. De grootste uitdaging zat hem erin dat het blog ook interactie uit moet lokken. Om dit te realiseren hebben we unieke special effecten gecreëerd. Deze effecten dragen er stuk voor stuk aan bij dat de bezoeker een bestemming écht kan verkennen. Zo vind je bijvoorbeeld een draaiende wereldbol waarop je als bezoeker allerlei informatie over jouw land naar keuze kan vinden.

Het eindresultaat: een interactief platform dat mensen inspireert en motiveert om hun horizon te verbreden.

Special features

Fijn lezen in het donker

Met de Daylight mode en Night mode kies je de instelling die voor jou het prettigst is. Lees je overdag? Kies voor Daylight mode. Wil je rustig lezen in het donker? Turn Night mode on!

Verken je favoriete bestemming

We’d give you the world if we could. Maar omdat dat nou eenmaal niet lukt hebben we een interactieve wereldbol toegevoegd aan het menu. Klik op je land naar keuze en je vindt allerlei informatie over jouw favoriete bestemming. Lees bijvoorbeeld over de cultuur, de eetgebruiken, leuke hotspots en must-sees of hoe je het beste van A naar B komt. De wereld ligt aan je voeten!

Sumedia is zeer klantgericht en perfect in staat om strategisch en creatief mee te denken in het gehele proces.

Kim Lammertse
KLM Royal Dutch Airlines

Geïnspireerd geraakt?

We onderzoeken graag wat wij voor jouw merk kunnen doen.

Even kletsen
026 302 0023

Meer informatie?

Saul Wierstra
Product Owner saul@sumedia.nl