Het verzamelen van relevante data speelt een cruciale rol in het ontwikkelen van een succesvolle digitale strategie. Data is de basis waarop we gegronde keuzes kunnen maken. We vergaren inzicht in de doelgroep, hun gedrag en de klantreis zodat we gerichte campagnes kunnen ontwikkelen die inspelen op (latente) behoefte. Door verschillende opties te A/B testen en de resultaten te analyseren kunnen we op basis van de data steeds voor de optimale optie kiezen en zo blijven groeien.
In het kort
- Met data segmentatie wordt de doelgroep opgedeeld in verschillende groepen op basis van bepaalde kenmerken.
- Door segmenten te identificeren, kunnen we gerichte boodschappen ontwikkelen die aansluiten bij de specifieke interesses en behoeften.
- We maken gebruik van verschillende tools en technieken om deze data te verzamelen, te analyseren en te interpreteren.
- Data segmentatie resulteert in hogere conversiepercentages en verbeterde ROI van marketinginspanningen.
Jesse de WaardtMarketing Data Analist
“Goede data-analyse en segmentatie maken het mogelijk om communicatiemiddelen direct aan te laten sluiten bij de behoeften van de doelgroep. Dit resulteert in hogere conversiepercentages en een verbeterde ROI.”
Jesse de WaardtMarketing Data Analist
Segmentatie: Persoonlijke communicatie op klantniveau
We maken gebruik van verschillende tools en technieken data te verzamelen, te analyseren en te interpreteren. Door deze klantdata te segmenteren op basis van bepaalde kenmerken, zoals interesses, online activiteiten, geldwaarde of unieke klantmetrics bouwen we specifieke klantdoelgroepen op. Zo kunnen we heel gericht communiceren en inspelen op specifieke behoeften van elke doelgroep middels CRM-campagnes. Op deze manier zijn we in staat om de juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment te communiceren.
Op basis van zorgvuldige doelgroepsegmentatie ontwikkelen we op maat gemaakte communicatie- en marketingstrategieën die beter converteren.
Data als basis voor strategische beslissingen
Goede data-analyses en segmentatie maken het mogelijk om communicatiemiddelen direct aan te laten sluiten bij de behoeften van de doelgroep. Dit resulteert in hogere conversiepercentages en een verbeterde return on investment van alle (digitale) inspanningen. Bovendien helpt het bij het identificeren van nieuwe kansen en het optimaliseren van de digitale strategie op basis van feitelijke gegevens.
Wij streven altijd naar de beste oplossingen. Door onze keuzes altijd op basis van data te maken, kunnen we onze services waarborgen.