Door te formuleren waar je organisatie over 5 jaar moet staan, heb je een stip op de horizon om naartoe te werken. Maar alleen het bepalen van dat ijkpunt is geen strategie voor business development. Dat vraagt om diepgaand onderzoek naar je positie in de markt en het in kaart brengen van je kansen (en bedreigingen). Sumedia helpt organisaties te groeien en biedt daarbij een volledig pakket aan expertises voor het maken van strategische keuzes, de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten en het transformeren van processen. Dat is altijd maatwerk en voor 100% toegespitst op jouw organisatie, de identiteit van je merk en je groeiambities.
In het kort
- Bij business development gaat het altijd om het creëren van toegevoegde waarde voor de klant en het vinden van nieuwe kansen in de markt.
- Om grip te houden op het proces en de organisatie als geheel mee te krijgn, is een procesmatige, gefaseerde aanpak cruciaal. Daarbij rekenen we terug vanuit de langetermijnvisie en stap voor stap werken aan de realisatie van concrete doelstellingen.
- Onze scale-up methodieken helpen ons bij het identificeren van de juiste kansen en het ontwikkelen van een effectieve strategie om deze kansen te benutten
- Een belangrijk aspect van business development is het ontwikkelen van de propositie. Dit houdt in dat we samen met de opdrachtgever het aanbod analyseren en deze afstemmen op een specifiek marktsegment, inclusief prijs en bijbehorend marketing- en verkoopmateriaal.
De enige weg is vooruit
In een tijdperk waarin digitale transformaties sneller gaan dan ooit is het aanhaken of afhaken. Als je niet mee transformeert gaat een concurrent er met jouw businessmodel vandoor en verlies je je relevantie volledig. De enige weg is vooruit. Jezelf voortdurend opnieuw uitvinden, kennis vergaren en kritisch zijn op de kwaliteit van je output. We helpen onze klanten vooruit door innovatie te omarmen en te onderzoeken hoe we dit samen kunnen inzetten om de dienstverlening naar een nóg hoger niveau te tillen.