Positionering van merken is het proces van strategisch definiëren van een merk in de gedachten van je doelgroep. Het omvat het begrijpen van de concurrentielandschap, het identificeren van de unieke eigenschappen van je merk en het ontwikkelen van een boodschappenplatform om de unieke voordelen van het merk te communiceren naar je doelgroep. Een juiste positionering van je merk kan helpen om de naamsbekendheid te verhogen en de loyaliteit van klanten aan je merk te vergroten.
In het kort
- Met de juiste positionering van je merk kun je een krachtige verbinding creëren tussen je merk en consumenten, klanten en opdrachtgevers om je te onderscheiden van de concurrentie en op te vallen in de markt.
- Het gaat erom de behoeften en wensen van je doelgroep te begrijpen en vervolgens een boodschap te creëren die aan die behoeften en wensen voldoet en antwoordt.
- Een verhoogde merkbekendheid, een groter marktaandeel, meer verkopen, meer loyaliteit van klanten en een betere reputatie.
Ferdinand LamLead Creative
“We ondersteunen onze opdrachtgevers bij het definiëren en verwoorden van de waarde(n) van het merk en het ontwikkelen van een langetermijnstrategie om het merk top of mind te krijgen en houden bij de doelgroep.”
Ferdinand LamLead Creative
Onderscheidend vermogen
Met de juiste positioning van je merk kun je een krachtige verbinding creëren tussen je merk en consumenten, klanten en opdrachtgevers om je te onderscheiden van de concurrentie en op te vallen in de markt. Positionering van het merk is essentieel voor elk bedrijf dat zich wil onderscheiden en op lange termijn succes wil bereiken.
Het gaat erom de behoeften en wensen van je doelgroep te begrijpen en vervolgens een boodschap te creëren die aan die behoeften en wensen beantwoordt.
Als business development agency hebben we de expertise om je te helpen bij het creëren van een effectieve en waardevolle positionering om je bedrijfsdoelen verder te ondersteunen. Het gaat erom de behoeften en wensen van je doelgroep te begrijpen en vervolgens een boodschap te creëren die aan die behoeften en wensen voldoet en antwoordt. Sumedia kan je helpen bij het definiëren en verwoorden van de waarde(n) van je merk en het ontwikkelen van een langetermijnstrategie om je merk top of mind te krijgen en houden bij je doelgroep.
Merkbekendheid
Door een goed uitgewerkte positionering stellen onze specialisten je organisatie in staat om een duidelijke, onderscheidende, waarheidsgetrouwe en emotioneel krachtige boodschap over je product of dienst te kunnen communiceren. Een goed uitgewerkte positionering helpt je bovendien om je merkidentiteit en doelstellingen helder te communiceren naar de doelgroep. Op basis van onze kennis en ervaring creëren wij een krachtige verbinding tussen je merk en je doelgroep en maken we het mogelijk om meer gericht te adverteren en te communiceren met je doelgroep. Dat resulteert in een verhoogde merkbekendheid, een groter marktaandeel, meer verkopen, meer loyaliteit van klanten en een betere reputatie.