Bij performance marketing ligt de focus op het behalen van meetbare resultaten, waarbij het doel is om de return on investment (ROI) van marketinginspanningen te maximaliseren. Het doel is om zo effectief mogelijk de verschillende marketingkanalen in te zetten. Hierbij zorgen we als online marketing bureau voor meetbare resultaten op het gebied van bijvoorbeeld clicks, conversies, leads of verkopen. Voor iedere euro die wordt geïnvesteerd is het doel om een zo hoog mogelijk rendement te behalen. Performance marketing maakt gebruik van verschillende kanalen, zoals zoekmachine adverteren (SEA), social media marketing, e-mailmarketing en marketing automation (marketing digital). Elk kanaal heeft zijn eigen voor- en nadelen en het is belangrijk om een combinatie van de juiste kanalen te kiezen op basis van de doelgroep, het budget en de doelstellingen.
In het kort
- Bij performance marketing is het belangrijk om te blijven meten en optimaliseren door de resultaten actief te monitoren en bij te sturen waar nodig.
- Door middel van het inzetten van de juiste content, getarget op de verschillende fases van de customer journey worden budgetten zo effectief mogelijk besteed.
- Via verschillende marketingkanalen kan er gestuurd worden op performance, zoals SEA, Social Media Marketing, E-mailmarketing en Marketing Automation.
Dieuwertje SpijkerAllround Marketeer
“Voor het ontwikkelen van een performance gerichte strategie starten we altijd met een gedegen doelgroep en customer journey analyse.”
Dieuwertje SpijkerAllround Marketeer
Customer Journey
Voor het ontwikkelen van een performance gerichte strategie starten we als online marketing bureau altijd met een gedegen doelgroep en customer journey analyse. Een goed begrip van de doelgroep en hun behoeften is essentieel om de juiste boodschap op het juiste moment over te brengen. Het is daarbij belangrijk om te kijken naar de verschillende stadia in de customer journey en de boodschap en het kanaal daarop af te stemmen. Performance marketing gaat niet alleen over het genereren van verkeer en conversies. Het gaat ook over het begrijpen van je doelgroep en het leveren van relevante berichten die op elk contactpunt met hen resoneren.
Performance Marketing kan ingezet worden via verschillende digital marketingkanalen als SEA, Social Media Advertising, E-mailmarketing en Marketing Automation. Door de mix van kanalen wordt jouw doelgroep door ons als performance marketing agency op de juiste manier bereikt en aangezet tot actie. Door middel van het inzetten van de juiste targeting en het optimaliseren van de advertenties, zorgen wij als marketing bedrijf ervoor dat jouw advertentie budget zo effectief mogelijk wordt besteed. Zo kan bijvoorbeeld in de See-fase gekozen worden voor display advertising of social media advertising, terwijl voor de Do-fase gekozen kan worden voor zoekmachine adverteren of e-mailmarketing.
Data gedreven
Onze aanpak als performance marketing agency begint altijd met een gedegen doelgroep en customer journey analyse. Op basis daarvan ontwikkelen wij als performance marketing bureau een strategie met een mix aan marketingkanalen dat aansluit bij jouw doelgroep en jouw merkverhaal. We testen meerdere varianten van de copy en visuals om te kijken welke content het beste aanslaat bij de doelgroep. Vervolgens analyseren we als marketing bedrijf de data om de strategie verder te verfijnen en te verbeteren.
Performance marketing gaat niet alleen over het genereren van verkeer en conversies. Het gaat ook over het begrijpen van je doelgroep en het leveren van relevante berichten die op elk contactpunt met hen resoneren.
Onze aanpak is gericht op het behalen van data gedreven resultaten. We sturen als online marketing bureau actief op de prestaties van onze marketingactiviteiten en monitoren continu de ROI van campagnes en flows. Zo zorgen wij ervoor dat budgetten effectief worden ingezet en streven we een zo hoog mogelijke ROI na. Zo boeken we als performance marketing bureau maximaal online succes voor ambitieuze merken.