In Nederland kampt 1 op de 7 kinderen met overgewicht. Maar internationaal is dat probleem nog veel groter. Bovendien zien we dat als kinderen eenmaal te zwaar zijn, ze daar bijna niet meer vanaf komen. Voorkomen is dus beter dan genezen. En laat dat nou precies de missie van BEAR zijn: gezonde voeding voor alle kinderen op de wereld. Samen creëerden we een wereldwijd platform dat kinderen ‘spelenderwijs’ overtuigt dat de gezonde tussendoortjes van BEAR leuk én lekker zijn. 

In het kort


  • We realiseerden een internationaal platform dat in 15 landen wereldwijd de missie van BEAR en Nakd op krachtige wijze verspreidt. 
  • De volledige branding van het merk BEAR en het product BEAR Fruit Rolls, ondersteund met tientallen kindvriendelijke animaties. 
  • Middels gamification willen we kinderen activeren en stimuleren de BEAR-kaartjes te verzamelen en meer gezonde snacks te consumeren. 
  • Een slimme en toegankelijke website die volledig compliant is aan de WCAG en óók toegankelijk is voor blinden en slechtzienden.
DSC08290

Aart AalbersLead Back-end Development

Gamification is het toepassen van speltechnieken in een niet-spel omgeving. Een bijzonder krachtig middel om menselijk gedrag (en in het bijzonder het gedrag van kinderen) op een positieve manier te beïnvloeden. 

Aart AalbersLead Back-end Development

Gamification – Verzamel alle kaartjes en reis de wereld rond

Hoe krijg je kinderen aan een gezonde snack? Welke strategie pas je toe? En welk statement maak je als merk? De BEAR verzamelkaartjes gebruiken gamification om kinderen te stimuleren meer gezonde snacks te consumeren. De speelkaartjes zitten verstopt in iedere verpakking en zijn voorzien van leuke feitjes over de natuur, de wereld en het dierenrijk. 

Daarbij hebben we de echte trigger om meer kaartjes te willen hebben op de website geplaatst. Daar krijg je een sneak preview van alle 80 kaartjes en word je uitgedaagd samen met BEAR de wereld rond te reizen. Middels subtiele animaties, geperfectioneerd met GSAP van JavaScript en de Intersection Observer API (techniek waarbij de animaties o.b.v. scrollgedrag instarten), wordt het spelelement extra kracht bijgezet. 

Expertises ( 6 )

Bear | Sumedia en Product
seizoensgebonden consumentenbehoeften
Young professionals meeting around a table
Sumedia | Design & Concepting
DSC08263
DSC00991
Marketing & Performance | Sumedia

Een multisite met taalswitch voor snelle verspreiding

Omdat de missie van BEAR landsgrenzen overschrijdt, moest het platform gemakkelijk in een nieuw land en in een nieuwe taal uitgerold kunnen worden. Want hoe groter de BEAR alliantie, hoe sneller de BEAR missie bereikt is: gezonde voeding voor alle kinderen op de wereld. 

Door het ontwikkelen van een multisite met taalswitch (één CMS voor meerdere url’s) kan de website razendsnel voor een nieuw land worden uitgerold en met nieuwe content worden gevuld. Door de ontwikkeling van de GEO IP functionaliteit navigeren gebruikers bovendien direct naar de website in de juiste taal. 

Een merkgeladen website met mondiale impact

Een belangrijke doelstelling voor BEAR was bouwen aan het merk BEAR, het vergroten van de naamsbekendheid en een gebruiksvriendelijke website die visueel aantrekkelijk is voor ouders en kinderen. De nieuwe website en branding zijn eigentijds en kindvriendelijk en zijn wereldwijd met veel enthousiasme ontvangen. 

 

Enkele bijzondere features die we verder hebben ontwikkeld zijn: 

  • 15 animaties die de merkidentiteit van BEAR versterken.
  • Accessibility – de website is volledig compliant aan de WCAG (A, AA & AAA) en dus ook toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Dit was een eis vanuit de Amerikaanse markt. 
  • Buy now – een directe online koopmogelijkheid in de webshop van aangesloten retailers. Zo hoef je niet per se de deur uit om BEAR te kunnen kopen. 

Case studies

Swipe om te ontdekken

Ontdek meer
Close-up Of Succulents On Table On Outdoor Lounge At Restaurant
Case Harman Kardon
1

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige...

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

Dutch GP | Sumedia en Events
Case Dutch GP
2

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe pa...

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

Pegasus | Sumedia en Product
Case Pegasus
3

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale st...

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

1
Case Harman Kardon

Harman Kardon

Voor Harman Kardon ontwikkelden we een native app waarmee consumenten de hoogwaardige AV-producten zelf kunnen testen. 

2
Case Dutch GP

Dutch GP

De impact van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort op de Nederlandse racefan is ongekend. Als trouwe partner van de Heineken Dutch Grand Prix hebben we een razendsnel platform ontwikkeld dat deze #OrangeMadness ook digitaal krachtig overbrengt.

3
Case Pegasus

Pegasus

Niets zo uitdagend als het bestormen van een dichtgetimmerde markt. Samen met Pegasus ontwikkelden we een digitale strategie om de gevestigde positie van Gazelle, Sparta en Batavus te doen wankelen.

Ontdek meer

Meer weten over onze expertises en aanpak?

Neem contact met ons op. Onze experts vertellen je er graag alles over.

Vrijblijvend gesprek plannen

Ik hoor graag hoe ik u kan helpen!

DSC06390-Enhanced-NR
Afspraak maken?

Ons salesteam staat voor je klaar


"*" indicates required fields

Gratis consult van Sumedia

Wil je een gratis consult waarbij we de prestaties van jouw website onder de loep nemen? Of onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om jouw merk beter in de markt te zetten? Laat dan hieronder jouw gegevens achter en we nemen contact met je voor een afspraak.

Dennis
Dennis Overbeek

Sales Manager


"*" indicates required fields